Xiaomi, Elektrikli Araç Satış Hedeflerini Artırıyor

Xiaomi, Elektrikli Araç Satışlarını Hızlandırıyor

Çin’in önde gelen teknoloji devi Xiaomi, elektrikli araç satışlarını hızlandırarak birkaç bölgeyi hedefliyor. Şirket, Çin’de ilk elektrikli araba modelini piyasaya sürerek bu alandaki varlığını güçlendirdi ve ikinci modelinin gelecek yıl piyasaya çıkacağını duyurdu.

Xiaomi’nin uluslararası satışlarını yönetmek için özel bir ekip kurduğu ve bu ekibin başlangıçta pazar araştırması, proje yönetimi ve satış sonrası desteğe odaklandığı belirtiliyor. Raporlara göre, Xiaomi, seçili bölgelerde küçük çaplı satışlarla başlayacak ve pazarın tepkisini ölçerek stratejisini şekillendirecek.

Xiaomi’nin ilk elektrikli aracı olan SU7 elektrikli sedan, Çin’de Mart ayında 215.900 RMB (26.800€) başlangıç fiyatıyla piyasaya sürüldü. Şirket, 2023 yılındaki 100.000 adetlik teslimat hedefini aşarak 2024 için yeni bir hedef belirledi. Ayrıca, şirketin CEO’su Lei Jun, 2030’dan önce Avrupa’da Xiaomi markalı otomobiller satma hedefini açıkladı.

Xiaomi’nin ikinci elektrikli araç modeli olan YU7 SUV’nin Haziran veya Temmuz 2025’te piyasaya sürülmesi planlanıyor. Şirketin tüketici elektroniği alanındaki güçlü geçmişi göz önüne alındığında, küresel otomobil pazarında iddialı bir şekilde yer alması bekleniyor. Ancak, yerleşik otomobil üreticileri ve diğer rakip elektrikli araç markalarıyla rekabet etmesi gereken Xiaomi, çıkış stratejisiyle dikkat çekmeyi başardı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir